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EFT (Electronic Funds Transfer)

Instructions:

Please read the instructions below before you proceed to the website, ensure you have all the information needed before you proceed and submit.  You will need an electronic copy of a Void Cheque or Direct Deposit Form from your bank.

Step 1)

Please click on the link to access our secure website to transfer your information.

https://secureeft.indspire.ca

Step 2)

Enter your Student IDFirst Name and Last Name as exactly provided in the email you received from Indspire. Please note that this data pertains to our records of your application.  If you need to change any information, please contact education@indspire.ca.
If all data is entered correctly, you will be directed to the next page.
If you are not directed to the next page, please check the Student ID, First Name and Last Name to ensure it is entered exactly as provided in the email you received from Indspire.  If you are still having difficulties or receive error messages, please contact EFTsupport@indspire.ca.

Step 3)

Choose “upload banking information” and click on continue.

Once you are on the next page, you must enter the following information:

– Your Bank/Institution ID – 3 digit Code
– Your Branch/Transit ID – 5 digit Code
– Your Bank account #
– Click on Browse to upload a copy of your PDF void cheque or a PDF Direct Deposit Form from your banking institution. (If the document is not an a .pdf format you may have difficulties uploading a document).

Example:

directdeposit_cheque_image

All data must be complete in order to submit the form successfully. Areas that need attention will come up in red.

Once you have filled in all information “CLICK SAVE”.  You will be directed to a new page that indicates it was saved successfully. Please make sure that you see this screen at completion. 

If you are still having issues, please contact EFTsupport@indspire.ca


Instructions :

Veuillez lire les instructions ci-dessous avant d’aller sur le site et assurez-vous d’avoir toutes les informations requises avant de les soumettre. Vous aurez besoin d’une copie électronique d’un chèque annulé ou d’un formulaire de dépôt direct de votre banque.

1ère étape)

Veuillez cliquer sur le lien pour accéder à notre site sécurisé de transfert électronique d’information https://secureeft.indspire.ca

2e étape)

Entrez votre no d’étudiant, prénom et nom tel qu’indiqué dans le courriel que vous avez reçu d’Indspire. Veuillez noter que ces données sont en relation avec celles indiquées dans votre dossier de demande de bourse. Si vous devez changer n’importe quelle information, veuillez nous contacter immédiatement à education@indspire.ca

Si toutes les données sont saisies correctement, vous serez dirigé vers la page suivante.

Si vous n’êtes pas redirigé vers la page suivante, vérifiez les no d’étudiant, prénom et nom pour vous assurer qu’ils sont entrés tel qu’indiqué dans le courriel que vous avez reçu d’Indspire. Si vous avez encore des difficultés ou recevez des messages d’erreur, veuillez nous contacter à EFTsupport@indspire.ca

3e étape)

Choisissez « Télécharger les informations bancaires » et cliquez sur Continuer.

Dès que vous êtes sur la page suivante, vous devez entrer les informations ci-dessous :

– le numéro de votre banque/institution – code à 3 chiffres
– le numéro de votre succursale/de transit – code à 5 chiffres
– le numéro de votre compte bancaire
– Cliquez sur Naviguer pour télécharger une copie de votre chèque annulé en format PDF ou un formulaire de dépôt direct de votre banque en format PDF. (Si le document n’est pas au format .pdf, vous pourriez avoir des difficultés à le télécharger)

Exemple

directdeposit_cheque_image

Toutes les données doivent être entrées pour pouvoir envoyer le formulaire. Les zones qui nécessitent une attention particulière apparaîtront en rouge.

Dès que vous aurez entré toutes les informations demandées « CLIQUEZ SUR SAVE ». Vous serez redirigé vers une nouvelle page qui indique que le formulaire a été enregistré avec succès. Veuillez vous assurer que vous voyez cet écran après l’envoi.

Si vous avez encore des problèmes, contactez-nous à  EFTsupport@indspire.ca

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