Guidelines to prepare a thank you letter to sponsors or donors for your bursary, award or scholarship

 

Dear Indspire student bursary or scholarship recipient:

When you receive an Indspire bursary or scholarship, it is important that you write a brief thank you letter to the sponsor or donor that created the award. This will encourage them to continue to support Indspire’s Building Brighter Futures: Bursaries, Scholarships, and Awards program. The letter can be two or three paragraphs and should share your appreciation for the donor’s financial assistance towards your education. Don’t worry about including the amount of your award.

Please consider these points when composing your letter:

  1. Address the letter to “Dear Sponsor of the [full name of award]” (it is very important to refer specifically to the name of the award you received).
  2. Include a bit of background on yourself (Where are you studying? What program of study are you in? What year?)
  3. Share how this support has made a difference to your situation?
  4. Let them know about your future aspirations? (What line of work are you interested in? Do you want to study more?)
  5. Include a sentence like “Thank you for your generous support.” at the end of the letter.

Your words of appreciation in a letter will go a long way in encouraging continued support for you and other students from the sponsors and donors that helped by funding Indspire’s Building Brighter Futures: Bursaries, Scholarships, and Awards program.

Please take a few minutes to write your thank you letter and send it to us. We will forward your letter on to the sponsor or donor that helped you.

Indspire
555 Richmond Street West, Suite 1002
Toronto ON  M5V 3B1

Fax: 416.977.1764 Email: donorthanks@indspire.ca

Thank You!

Thank you banner indspire

 

Lignes directrices pour préparer une lettre de remerciement au commanditaire ou donateur de votre bourse

 

Chère lauréate, Cher lauréat d’une bourse d’Indspire,

Lorsque vous recevez une bourse d’Indspire, il est important d’écrire une brève lettre de remerciement au commanditaire ou donateur qui a créé la bourse car cela l’encouragera à continuer à soutenir le programme d’Indspire Bâtir un avenir meilleur : Bourses d’études, bourses d’excellence et primes. La lettre peut contenir deux ou trois paragraphes et doit transmettre votre appréciation pour l’aide financière offerte par le commanditaire/donateur à envers votre éducation. Il n’est pas nécessaire d’indiquer le montant de votre bourse.

Prenez en considération ces points lors de la composition de votre lettre :

  1. Adressez la lettre à « Cher commanditaire ou Cher donateur de la bourse [nom complet de la bourse] » (il est très important d’indiquer exactement le nom de la bourse que vous avez reçue).
  2. Parlez un peu de vous. (Où étudiez-vous? Quel est votre programme d’étude? Quelle est votre année d’étude?)
  3. Indiquez de quelle manière ce soutien financier a changé les choses pour vous.
  4. Parlez de vos futures aspirations. (Où voulez-vous travailler plus tard? Voulez-vous poursuivre vos études?)
  5. Terminez la lettre avec une phrase telle que « Je vous remercie pour votre généreux soutien. »

Votre lettre d’appréciation contribuera à encourager les commanditaires/donateurs à vous soutenir et à soutenir d’autres étudiants en continuant à financer le programme d’Indspire Bâtir un avenir meilleur : Bourses d’études, bourses d’excellence et primes.

Veuillez prendre quelques minutes pour écrire votre lettre de remerciement et nous l’envoyer. Nous la ferons parvenir au commanditaire ou donateur qui vous a aidé(e).

Indspire
555 Richmond Street West, Suite 1002
Toronto ON  M5V 3B1
Téléc. : 416.977.1764 Courriel: donorthanks@indspire.ca

Merci!