EFT (Electronic Funds Transfer)

Instructions:

Please read the instructions below before you proceed to the website, ensure you have all the information needed before you proceed and submit.  You will need an electronic copy of a Void Cheque or Direct Deposit Form from your bank.

Step 1)

Please click on the link to access our secure website to transfer your information.

https://secureeft.indspire.ca

Step 2)

Enter your Student ID, First Name and Last Name as exactly provided in the email you received from Indspire. Please note that this data pertains to our records of your application.  If you need to change any information, please contact education@indspire.ca.
If all data is entered correctly, you will be directed to the next page.
If you are not directed to the next page, please check the Student ID, First Name and Last Name to ensure it is entered exactly as provided in the email you received from Indspire.  If you are still having difficulties or receive error messages, please contact education@indspire.ca.

Step 3)

Once you are on the next page, you must enter the following information

– A valid Social Insurance #
– Your email address, in full form
– Your Date of Birth
– Your Bank/Institution ID – 3 digit Code
– Your Branch/Transit ID – 5 digit Code
– Your Bank account #
– Click on Bank form or Void Check to upload a copy of your PDF void cheque or a PDF Direct Deposit Form from your banking institution. (If the document is not an a .pdf format you may have difficulties uploading a document).

Example:

directdeposit_cheque_image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


All data must be completed in order to submit the form successfully. Areas that need attention will come up in red.

Once you have filled in all information “CLICK SAVE”.  You will be directed to a new page that indicates it was sent successfully. Please make sure that you see this screen at completion. 

If you are still having issues, please contact education@indspire.ca

———

Instructions :

Veuillez lire les instructions ci-dessous avant d’aller sur le site et assurez-vous d’avoir toutes les informations requises avant de les soumettre. Vous aurez besoin d’une copie électronique d’un chèque annulé ou d’un formulaire de dépôt direct de votre banque.

1ère étape)

Veuillez cliquer sur le lien pour accéder à notre site sécurisé de transfert électronique d’information https://secureeft.indspire.ca

2e étape)

Entrez votre no d’étudiant, prénom et nom tel qu’indiqué dans le courriel que vous avez reçu d’Indspire. Veuillez noter que ces données sont en relation avec celles indiquées dans votre dossier de demande de bourse. Si vous devez changer n’importe quelle information, veuillez nous contacter immédiatement à education@indspire.ca

Si toutes les données sont saisies correctement, vous serez dirigé vers la page suivante.

Si vous n’êtes pas redirigé vers la page suivante, vérifiez les no d’étudiant, prénom et nom pour vous assurer qu’ils sont entrés tel qu’indiqué dans le courriel que vous avez reçu d’Indspire. Si vous avez encore des difficultés ou recevez des messages d’erreur, veuillez nous contacter à education@indspire.ca

3e étape)

Dès que vous êtes dirigé vers la page suivante, vous devez entrer les informations ci-dessous :

– votre numéro d’assurance sociale valide
– votre adresse de courriel dans son intégralité
– votre date de naissance
– le numéro de votre banque/institution – code de 3 chiffres
– le numéro de votre succursale/transit – code de 5 chiffres
– le numéro de votre compte bancaire
– cliquez sur le formulaire de la banque ou le chèque annulé pour télécharger une copie de votre chèque annulé ou formulaire de dépôt direct de votre banque.

Exemple

directdeposit_cheque_image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Toutes les données doivent être entrées pour que le formulaire soit soumis avec succès. Les zones qui ont besoin de votre attention apparaîtront en rouge.

Dès que vous aurez entré toutes les informations demandées « CLIQUEZ SUR SAVE ». Vous serez redirigé vers une nouvelle page qui indique que le formulaire a été envoyé avec succès. Veuillez vous assurer que vous voyez cet écran après l’envoi.

Si vous avez encore des problèmes, contactez-nous à  education@indspire.ca